måndag 4 januari 2010

4 jan Om ambition eller bristen på sådan

Har en låtsastävling med en god vän, hur många gånger vi har blivit presenterade som månadens medarbetare.
Jag kan ju säga som så att han leder.
Min kompis är ett svart prick i fjärran; effektiv och ambitiös på ett älskvärt sätt.
Det går inte att tycka illa om honom. Amabile och dolce är verkligen ett ord som passar på min vän.
Mild och ljuvlig.
Medan Polarn Per skördar välförtjänta framgångar, sitter jag som en blandning mellan Tjuren Ferdinand och Sömnige Skalman, under en korkek och fattar inte att TIDEN tickar i ett helt annat tempo än vad jag har trott.
Med andra ord...
När Trettondagen är över, kommer man att uppmäta ett mindre jordskalv i Vasastan.
Det är jag som tar upp "tävlingen" igen.
Och vann inte sköldpaddan över haren tillslut...?

Inga kommentarer: