tisdag 26 januari 2010

26 jan LCHF, mellanmål, kalkon och Harry Potter

I förra säsongen av Malous Efter Tio, bjöd man in tre bantare som skulle pröva olika metoder.
Ny säsong, nya bantare. Denna gång testar man: pulverdiet (gäsp är det nån som fortfarande...), hård träning (med Martin Lidberg i spetsen) och LCHF (ledd av läkaren Andreas Edenfeldt - besök hans blogg/hemsida http://www.kostdoktorn.se/).

Gissa vem jag håller på?

Jag förstår inte detta tjat om mellanmål. Det är det fulaste ordet i svenska språket. Ska vi äta hela tiden? Är det inte nåt fel med våra huvudmåltider när vi nån timme senare ständigt måste fylla på - hålla kraft & motivation uppe och hungern stången?
Idioti.

Öppande kylskåpet och chockades svårt: slut bacon! Sicken taskig planering. Det blev äggröra med ost och kalkon. Meget gott.

Vaknade av ömhetsbetygelse från en hårig sak men jag fattade: slut på torrisar.
Vaknade en gång till av att telefonen ringde, kl 0800, vilket är lite för tidigt för min smak. Grannen skickar sms men inte till mobilen utan den vanliga fasta. En dataröst läser upp meddelandet. Jag är yrvaken och fattar minimum.
Jag berättar detta om det skulle hända dig någon gång. Så du fattar och i alla fall hinner att lyssna.

Idag kom mina Harry Potter-läsglasögon i postlådan. Tjoho, liksom.
Och bara magen lugnar ned sig så ska jag testa danspasset på Kungsholmen senare i kväll. Rapport kommer.

Inga kommentarer: