fredag 29 januari 2010

29 jan Rapp rapport

På nyheterna: en två åring har dött i brusten blindtarm. Barnet var inlagt på sjukhus och doktorerna missade alltihop. Man är till och med osäker om ultraljud har utförts.
Man tar sig för pannan.
Stackars föräldrar!

Ronny Svensson, filmkritiker, en fryntlig herre som gillar både högt och lågt (som jag då) ger "Till vildingarnas land" tre stjärnor. I min bok är det ett fett minus! Varning utfärdas.
Se "Det regnar köttbullar" och /eller "Planet 51" istället. Visserligen mer traditionellt men betydligt bättre, roligare och mysigare.

JO.
Började med "Spartacus" igår kväll. Såg kanske tjugo minuter. Sedan messade jag Micha och skrev "Skit".
Verkligen.
Varje slagsmålsscen (och det var MÅNGA) gick i asiatisk slow motion-stil att man ville skrika rakt ut i natten: KILL YOUR DARLINGS!
Det passar sig inte i en kostymrulle från romartiden. Och jag som hade hoppats på i alla fall Rome-light.
Började med välskrivna/spelade "Mad men" som alla har tjatat om. Och ja, jag visst. Jag blev hooked omedelbart. Helgen är räddad.

Inga kommentarer: