söndag 10 januari 2010

10 jan En dag som denna

Vad förvirrat det är att vakna, inte bara sent men helt utan en klar uppfattning vilken dag det är.
Någon tillförlitlig väckarklocka är Rödluvan inte.
Själv hade jag stängt av två...

På stan är det rea i kubik. Inte för att jag behöver nåt. Jo, ett par jeans.
Och det vet ju alla hur trist det inköpet är. Det och baddräkt/bikini. Inte säsong ännu. Men snart.

Drog en lov på H&M. Det är så vanvettigt fula kläder som hänger på reastången. Är det någon som vill ha?

Axelsson, en mer damaffär med baskläder för vettig peng, har städat upp rejält. Alla kläder hänger numera prydligt efter färg. Lätt att hitta.
Så var det inte tidigare.
Ny regim?

Uteliggaren från nyårsafton, som rullade ut sovpryttlarna i gången under Sveavägen, var tillbaka.

Fortsätter med Big Love. Säsong ett är plöjd. Nu har familjen blivit "exposed".

Imorgon är det invigning på nya Friskis på Sveavägen. Har bokat in mig på två danspass på kvällen, så jag hoppar över gympasset.

På onsdag ska jag fotografera för en teatergrupp. Om allt går som det är tänkt blir det clowner & uppstoppade djur på Naturhistoriska museet. Camilla & c:o skulle reka idag.
Clowner & uppstoppade djur... känner ni inte vibbarna. Kan bli hur bra som helst.
Bra & läbbigt. Precis min bag.

Inga kommentarer: