tisdag 12 januari 2010

12 jan Sportlovsmatinéer hela veckan

Med risk att jag redan har skrivit om det här:

Kommer ni ihåg Pan Tau, en tjeckisk barnserie som gick på TV när jag var barn, typ 3000 f Kr?
Överhuvudtaget levererade tjeckerna bra barn- och familjefilmer under den här perioden.

Vem har glömt Professor Baltahazar?

Under sportlovet visade man ett gäng matinéfilmer, många gånger från just dåvarande Tjeckoslovakien.
"Askungen med de tre nötterna" var en superfavorit.

Liksom coola häxan, Saxana. Vinjetten låter som en entry i Eurovisionen i mitten av 70-talet, eller hur? Jag säger bara som så: jag äääääääääälskar Youtube! I can die happy!

Jag som aldrig varit intresserad av att röra på mig i snödrivor, älskade att titta på film på lovet. Sen grävde jag fram cykeln ur nån snöhög på gården hemma, tog av mig mössan, cyklade runt och sjöng ledmotivet - helt lycklig!

Inga kommentarer: