fredag 1 januari 2010

1 jan New years day

Startar dagen med det sista avsnittet av "Firefly". Syrran säger att solen skiner bakom gardinen så jag tar mig en osedvanligt kall promenad i Bellevue/Hagaparken, där det är pulkfest på årets första dag.
Folk traskar över isen.
Vad är så fascinerande med att gå förlägga sin promenad på fruset vatten? Jag tycker det är läbbigt men är lika fascinerad.
Det är som att man "embrace" vintern på ett riktigt sätt.
Jag som inte ens åker pulka, tar inte emot vintern alls då med andra ord.
I vuxen ålder går min associationer till "Hemsöborna" och en viss kista som går genom isen.
Den scenen har för all tid satt sina spår.
Tror jag.
Och nu - slappna inte av. Sätt igång, för påsken står för dörren. Och den 14 april är det tre år sedan Rödluvan flyttade in i min håla.
Så snabbt traskar tiden vidare. Och jag är redan stressad.

Inga kommentarer: