måndag 11 januari 2010

11 jan Ella, uppstoppat och TV-tips

Lyssnar på Ella Fitzgerald som sjunger Gershwin-låtar. Om jag blundar kan jag se framför mig ett sminkbord med runda lampor runt spegeln, en lång negligé och fluffiga pumpstofflor.
Kommer ni ihåg second handbutiken 40's wink? Lite så. Slitna skyltdockor med getingmidjor.
Den midjan jag INTE har.

Har skrivit ett långt mail med LCHF-tips. Själv har jag tömt frysen på köttfärs, renskav och kyckling som skall tillagas i bästa feta stil.

Camilla ringde. Uppstoppade djur på Biologiska museet. Det är dit jag ska på onsdag.

En bekant från förr, typ 80-tal, vi var supervänner då, har kontaktat mig på Fejjan. Han jobbar på musikkonservatoriet i Tromsö sedan tre år tillbaka. Googlade på honom för ett år sedan. En sån där som springer långdistanslöp och gillar det!
Själv tar jag nån minut (ökar i måttlig takt) på löpbandet på Sveavägen.

Ikväll vill jag tipsa om följande två program.
SVT2 kl 20. Faktaprogram om fullmånens påstådda och verkliga påverkan på oss människor.
På SVT1 kl 22.55 Är det en bra film "The constant garderner" med bland annat ursnygga Ralph Fiennes i huvudrollen.

Inga kommentarer: