fredag 22 januari 2010

22 jan It's just an illusion

Trögt med att vakna på morgonen. Halvvägs in i frukosten slår det mig: om min arbetsdag + hemresa slutar halv ett på natten, då har jag väl rätt att sova lite?

Idag skolkar jag från gymet. Vafalls?!

Efter Tio-Malou men repris. Förvirrande när de talar om julen.
Tråkiga och ointressanta Sanna Lundell - sambo med Persbrandt och Ulf Lundells dotter - sitter i soffan och pratar om sin blogg.
Gäsp.

Nån svensk stylist, aktiv i Hollywood, Jonas Hallberg råkar han heta, är på besök och ska styla tre bantare.
Han verkar vara mysig. Gay-radar direkt.
Charlotte Perelli trippar in på 12 cm-klackar och man talar delvis om skor.
Den fråga som dyker upp i huvudet på mig är: hur har hon råd?
Är Charlotte en sån framgångsrik artist? Cashar hon in mycket pengar? Ja, uppenbarligen.

När Stylist-Jonas nämner Hollywood-stjärnorna och arbetet runtikring en plåtning eller framträdande, anar man maskineriet.
Det är väl ingen nyhet men man glömmer lätt att allt du ser på röda mattan är lånta fjädrar: klänningar och smycken.
Har the star tur eller är riktigt stor, kan hon få behålla trasan. Men inte blinget. Aldrig smycken.
Alltför dyra. I miljonklassen.
Och där sitter vi och "tror" att det är en ÄGD klänning.
Som flashiga bilar på stan.
Ingen är betald.
It's just an illusion.

Inga kommentarer: