måndag 11 januari 2010

11 jan Afro eller aerobic?

Nu har jag testat Afrodans och Aerobicdans och kan konstatera att jag vill göra båda i fortsättningen. Detta innebär att jag "måste" träna fem/ggr i veckan för att minimum hinna de pass jag vill gå på.
Och då har jag inte ens tagit med step, skivstång, ki box... som jag också vill göra/testa på.
Jag har fan i mig inte tid att jobba!
Ska jag ta paus från den ordinarie gympan och härja lös?
Kan man bli utbränd?
Har aldrig trott att lata jag skulle skriva det här.
Undrens tid är inte förbi.
Och det är lätt att vara nyfrälst.
Jag återkommer men om jag var tvungen att välja skulle jag lätt föredra Afrodans. Inte så jobbigt som jag hade väntat mig. Jag kanske är lite tränad ändå. Borde vara.

Nu sitter jag nyduschad och fortsätter med Ella F, där jag slutade.
Rödluvan slickar sig om munnen, nöjd med sin middag.
Vad ska jag äta då?
Är fortfarande mätt från lunchen jag åt vid två-halv tre.

Nu ska jag frysa in mina middagar som jag gjorde på en pisskvart: 2 portioner kycklinggryta/soppa med thaismak, 6 portioner köttfärssås och 2 portioner renskavsgryta med grädde/Creme F.
Tjoho, liksom!

Inga kommentarer: