lördag 6 mars 2010

6 mars Jag samlar kraft

Martin Ljung hade väl ett talesätt: jag är så trött att jag inte orkar kasta tegelstenen ellernåtsånt.
Igår kväll var jag så trött att jag inte kunde somna.
Ja, ni har gissat rätt: aerobicspasset tog musten ur mig, dock på ett trevligt sätt.

Min bror har en leksaksbil från 50-talet som han fick när han var liten. Den har han sparat men en av polisernas ansikten har hm typ ramlat av. Via tradera har han hittat en snubbe i USA som hade en annons ute. Brorsan slog till och via pen pal (ett säkert betalningssätt) har han fått bilen tillskickad. Han var glad och uppspelt och jag var förvånad på ett positivt sätt över min brors handlingskraft. Vi pratar ju ändå internet.
Det var inte länge sedan han upptäckte allt skoj youtube kan leverera.
Utveckling.

Liten barnslig vardagslycka är att kunna gräva i garderoben och hitta oanvända, härliga myskläder från Ullared. En t-shirt och lila tights med spets längst ned vid ankeln som inte ännu varit på kroppen.
Man känner sig ren då.
Men trött är jag fortfarande.

Inga kommentarer: