lördag 20 mars 2010

20 mars Shutter island

Nu har jag sett "Shutter island" baserad på Dennis Lehanes bok med samma namn, på svenska fick den titeln Patient 67.
Vet man vad som skall hända eller om man har räknat ut det, är "Shutter island" ingen särskild filmupplevelse. Den är inte dålig bara lite gäspig.
Den är väldigt visuell och jag ser en massa skrymslen & vrår jag skulle vilja undersöka med en Nikonkamera och ett stativ.
Men jag är tydligen ensam om att vara oimpad av Scorsese & di Caprio.
För höga förväntningar?
Mina var låga.

3 kommentarer:

M&M sa...

Vi gillade den inte heller. Ena M:et somnade, andra M:et låg och såg pliktskyldigt hela rullen till sitt slut. Det är ju en Scorsese, så en chans ville man ju ge den. Men vad fick man för det?

Anonym sa...

Möjligtvis bildidéer. Klart överskattad historia. Särskilt när man tidigt räknar ut. Blasé.
/IB-store

Anonym sa...

My famіly alwaуs say that I am kіlling my time here
at web, except I know I am gettіng knoωledge evеry daу bу readіng thes nіce posts.


Нere is my homepagе ... Squidoo.Com
My web-site ; does the flex belt work