måndag 1 mars 2010

1 mars Jag är misslyckad!

Tyck synd om mig. Jag känner mig djupt misslyckad just nu.
Jag avbröt aerobicsdansen i halvlek för det gick så dåligt! Jag var bara i vägen och det var såååååå svårt.
Det är första gången jag går på måndagspasset. Förkylningar och jobb har tvingat mig att skjuta på det.
Jag märkte rätt snabbt att det här låg på en annan nivå än det på fredagar.
Om vi bortser från att jag har gått på fredagspasset några gånger, så kunde jag ändå hjälpligt följa med redan första gången.
Men det här blev bara kaos.
Aerobicsdans är byggda runt block. Det är så man lär ut: blockvis. Men här fanns inga tydliga sådana. Innan jag hade fattat "jaha nu ska vi snurra åt andra hållet + hoppa" - ja, då var hon & gänget redan på nästa block där man skulle hoppa först och snurra sen. Plus en jävla massa däremellan.
Jag sneglade på klockan och tänkte: "sen skall alla block gås igenom i ett rasande tempo, flera varv i nån final. Jag tänker inte snurra in i nån pelare."
Så jag drack en klunk vatten och tog min rosa väska och stövlade ut med nån sorts heder i behåll.
Jag kommer aldrig att kunna lära mig det där passet, i det där tempot.
Med andra ord: tillbaka till styrketräningen på måndag eller show-Carys danspass på City.
Nu ska jag äta Tandoori-kyckling och titta på en rykande färsk kostymrulle och glömma det här aerobicspasset.

Inga kommentarer: