tisdag 30 mars 2010

30 mars Ingen vill ha mig! Bu!

Nu ska jag bitcha och vill du inte höra/läsa det här gnället - klicka vidare.
Vaknade mitt i natten med jordens ångest: vad ska det bli av lilla mig?
Somnade om så småningom.

Ringde till kontakter idag. Tänkte jag börjar med de snälla. Men där blev det världens kalldusch som satte agendan för resten av dagen.
"Nej, vi har kontrakterat en fotograf som ska göra alla våra jobb" får jag till svar. (Varför får inte jag sånt?) Dessutom tillhör den här killen Norrlandsmaffian, jag "känner" honom sedan tidigare. Så himla trist att bli brädad.

Att få nej när man ringer runt är en sak men när redan inarbetade kontakter illojalt (ja, jag vet!) sträcker sig åt ett annat håll... Det är bara så tungt.
Lägg till att en tidning läggs ned, tja, där har ni min vecka. Var är chokladasken?

Jag samlade ihop mig och försökte få till nåt jävla möte (vilket betyder egentligen nada) men alla åberopar internet och epost.
Kalla handen.

Mest illa är det när bra kontakter bara slutar att fungera och du får aldrig veta varför.
Jag säger det igen: vad ska det bli av mig?

Inga kommentarer: