onsdag 10 mars 2010

10 mars På låtsasengelska blir Boden Live it

När jag ställde ut som mest förra året, lärde jag känna Eva från Boden, vi delade utställningslokal. Det är en människa som är fantastiskt mysig.
Hon är konstnär och keramiker parallellt med sitt ordinarie jobb. Runt min hals hänger till exempel ett smycke i bränd lera/keramik som jag köpte i somras när jag cyklade från Vittjärv till Fagernäs på besök.
Hon är jätteduktig och svänger sig med bekanta uttryck som "Gud-i-London" och "Gud, så fränt". Ja, hon säger "jo" på inandning.
Idag har vi traskat runt utmed Hornsgatan, in och ut i gallerier.
Vi konstaterade att grönt och turkost är fina färger.

Sedan tidigare vet jag att man har byggt en ny galleria i Boden. Och snart flyttar självaste H & M in. Boden har levt upp, folk hänger på stan, fikar och shoppar. Det är så trångt i downtown att parkeringsplatserna inte räcker till. Ett parkeringshus skall tydligen byggas.
Heja Boden! Kör hårt!

Inga kommentarer: