söndag 21 mars 2010

21 mars Vad går livet ut på?

Har införskaffat ett plug-in program till photoshop, ett filter som efterliknar den analoga filmen.
Jag kan riktigt se Data-Rikard skaka på huvudet.

På tal om foto: Annie Leibovitz ska inviga det nya fotoplejset. Dit ska jag gå. Om jag förstod saken rätt kommer det även att finnas bilder av fotografen Joel-Peter Witkin. Jag jublar! Hans stil är rå och seriemördaraktigt. Right up my alley kan man ju säga.
Får man som vanlig, misslyckad människa gå på såna giganters vernissage?

Idag var det helt omöjligt att sitta vid datorn. Jag fick inte. Den Håriga Damen skrek i högan sky. Tillslut blev vi nästan ovänner.
Det slutade med att jag gav upp. Hon tryckte på nåt dåligt samvete. Kröp ned under en filt och tittade på "Fuskbyggarna".
Sen höll hon käft.
Nånstans mellan de mögliga brädorna slog det mig:
Vad går livet ut på? Jag tror bara det finns ett svar: reproducering.
Nån högre mening finns inte. Men däremot finns det mening. Om ni hajar skillnaden.

Inga kommentarer: