lördag 27 mars 2010

27 mars No more tjafs

Trög start på dagen. Startsträckan är lång. Så är det när man ska börja med hemsidan. Det är en Mount Everest. Måste synka in mig på rätt spår.
Kanske lite färskmalet, gott kaffe kan få igång mig? Ska jag diska först?

Fick en request på Fejjan igår. Mats Forsgren gick musiklinjen med mig. En snäll, charmig kille. Helhyvens, verkligen. När jag läser hans statusrad visar det sig att han jobbar på Läkarmissionen!
Världen är bra liten och nu hamnar jag down memory lane. Så idag har jag skuttat runt och hittat lite folk och för ovanlighetens skulle kastat ut lite requests.
Det är svårt att söka på folk när de har vanliga namn, för inte tala om alla dessa giftermål som ändrar namn hit & dit.
Mitt namn och status består. Märkligt att det är samma ord: status och status. Inte underligt att det känns lite belastat ibland.

Men det finns fler sammanträffanden. En kompis nuvarande sambo har varit tillsammans med en annan bekanting. Kan inte säga några namn men det var lite extra: världen är liten.
Snart kan jag börja spela Six degrees from Inger. (Den man gjorde med Kevin Bacon).
Två personer vågar jag inte skicka ut request till.
Vad är jag rädd ska hända?
Oftast händer ju ingenting.
Nu=kaffe och hemsida. No more tjafs!

Inga kommentarer: