torsdag 25 mars 2010

25 mars Är det löning idag?

Telefonen ringde imorse. Brandkårsutryckning (älskar ordet i fotosammanhang, för det säger typ allt). Så jag stövlade iväg till konferenslokalerna vid Norra latin. Vilket fantastiskt hus!

Nu tar jag igen mig inför nästa arbetspass.
Bloggar, dricker kaffe och klappar katt. Lyssnar på mystisk musik. Bandet heter Glee Club. Men har inget med den populära serien att göra. Not even close.

MorgonTv i morse. Jag är redan spyless allt tjat om det stundande bröllopet. Det känns som om jag befinner mig i den värsta propaganda-cirkusen och det finns ingen väg ut.
Tarras-W och Martin Timell sitter och myser i soffan när de säger att hela stan ska bli en enda stor fest.
Fest kan väl vara kul men rätt besvärligt när det är på allmän mark. Jag tänker göra mitt yttersta för att inte ta del av att det kungliga firandet. Jag vill inte ansluta mig till pöbeln och stå som ett mähä utmed gatstenen.
Kan jag passera innerstan utan att min närvaro går till nån sorts statistik: "Se så många svenskar som vill hylla Victoria & Daniel!"
Vet ni, jag vet inte ens om jag vill skruva på teleobjektivet och lägga mig i buskarna och eventuellt tjäna en hacka.
Du kan kalla mig för partypooper men säg hellre: icke-rojalist. Because that is indeed what I am.

Inga kommentarer: