lördag 9 oktober 2010

9 okt Paella - vad annars

Det är så pass varmt att jag ångrade att jag inte lånade syrrans minifläkt.
Dumt nog tog jag inte med mig öronproppar heller. Med ett fönster som vetter mot gatan...
Men så centralt.
Jag har inte hunnit se nåt ännu, bara flanera lite i kvällsmörkret och hitta ett matställe men jag gillar Barcelona skarpt.
En person i sällskapet är vegan vilket inte gör matfrågan särskilt lätt. Jag krånglar inte. Kolhydrater i vanlig form är med andra ord tillåtna på denna resa - annars fungerar det inte.
Så vi åt lite tapas till förrätt och paella till huvudrätt, en sorts meny. Super super gott!
Imorgon börjar jobbet. Då gäller det att fokusera med plåtningen.
Det måste fungera.
Nu ska jag bädda ned mig och se nån film jag har tagit med mig.

Inga kommentarer: