onsdag 13 oktober 2010

13 okt Gaudi för hela slanten

Onsdag. Imorgon åker vi.
Äntligen fick jag en normal frukost: ägg och bacon.
Denna dag har bara ägnats åt fantastiska Gaudí. Vilken fantasi! Vilken arkitektur! Man blir lycklig.
Vi var bland annat till parken (kan inte stava till den - Gurell?) och utanför Saragade la famiglia (stavar nog fel här också)- kyrkan. Samt ett bostadshus som Gaudí designade men folk den gången ratade.
Idag står i lång kö och betalar 110 kr bara för att titta.

Nu har jag skakat av mig mitt sällskap som är på ett möte (mina fotograftjänster var inte behövda). Traskade förbi marknaden och en vanlig mataffär och vad får jag se: jo, ett vin som man har slutat sälja på systemet och som jag gillar: Siglo. Så nu ska jag samla mina krafter och shoppa lite innan det är dags för resans sista middag.
Tapas?

Inga kommentarer: