onsdag 6 oktober 2010

6 okt Frilansartillvaro

Har ett peptalk men en annan frilansare, i en annan business.
Vägskäl, verkar det som.
Vad tänker jag då?
Ja, jag ska på fotoresa till Barcelona.
Låter lite lyxigt, eller hur?
Hard job.
Let me tell you.
Varje gång jag har varit iväg har inneburit hårt jobb och högt tempo. HÖGT TEMPO.
De gånger jag tror att jag inte klarar stress tänker jag på operationer och fotoresor och ler lite skevt.
Visst klarar jag sånt. Varför tror jag annat?

Men den här resan blir lite annars.
Ingen frukost på hotellet. Va falls på min ära?!
Å andra sidan mitt i stan.
Kan ni vara vänliga och hålla två fingrar i kors och skänka en tanke till mig, att allt ska gå bra.
Jag tycker verkligen - VERKLIGEN - att jag har gjort mig förtjänt för lite bananskal under klackarna.
Vilka klackar förresten?

Inga kommentarer: