tisdag 26 oktober 2010

26 okt Tulofriskt!

Hoppade av tunnelbanan vid Skanstull och gick hem.
Det var kallt men fantastiskt vackert.
Vid Slussen blickade jag ut över vattnet och i mp3-spelaren spelades "Video killed the radiostar".
För en stund var jag 14 år och kände den där oförställda glädjen att bli utsläppt från Plantskolan (sommarjobb) eller nån tråkig lektion på Sandenskolan.
Tulo-smak i munnen. Ni vet friiiiiiiiskt.
Det är såna gånger jag vill drakflyga men i brist på det kan jag tänka mig att cykla.
Så jag gick där och avundades måsarna som gled förbi.
Man vet inte var man ska vägen.
Man vill springa... Konstigt.
Vid T-centralen frös jag så pass trots powerwalk-viftande armar att jag slank ned i tunnelbanan.
Det var en nödvändig promenad.
Mentalt och fysiskt.
Det har varit så mycket jobb den senaste tiden men inget har involverat särskilt mycket fysisk aktivitet.
Ändå är man trött.

Inga kommentarer: