torsdag 7 oktober 2010

7 okt En SCA-vampyr skickar requests

På tal om Facebook - fick en request från en SCA-personlighet jag inte umgicks med när det begav sig. Man kan ju säga att mannen hade en integritet som var som en nöt flera av oss försökte att knäcka.
Nåväl. Jag ledsnade rätt så snabbt.
Han var en vampyr som satt i sin röda tunika och såg föreningsmedlemmar komma och gå med nån sorts lojd jaha-uppsyn. Lite cynisk, oerhört intelligent, rolig när han satte den sidan till.
Han kallas för Rabbe.
Gissa om jag blev förvånad.
Blåmärke på hakan när den föll i golvet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om Rabbe var jag inne på Umas bildarkiv och slökollade lite. Hittar bilder från 2008 och framåt och dom gamla rävarna är fortfarande med. Lite gråhårigare, lite rynkigare men ändå är det som tiden har stått still. Lite läskigt faktiskt...nästan mumiekänsla...

Anonym sa...

Det måste jag kolla in.