fredag 8 oktober 2010

8 okt Life in the angry lane

Jag gick till biblioteket idag för att fixa ett kort och låna en bok till resan.
Nähä. "Det hemliga manifestet" var utlånad och Rosenlund & Hellströms "Tre sekunder" likaså.
Besviken gick jag därifrån.
Men nu har jag ett lånekort i alla fall.
Man får vara glad åt det lilla.

Vidare älgade jag ner på stan och köpte ett par enkla, svarta tygskor. Inget att yvas runt.
Akademibokhandeln har öppnat vid Hötorget. Jag köpte "Tre sekunder", gjorde reklam för "Barn 44" vid kassan och klämde på "Det hemliga manifestet". 248 kr. Jämför med adlibris = 188 kr.
Jag väntar.

Sen har jag ringt som en liten blådåre till kontakter bara för att göra dem påmind om min existens.
Det är två kalla nävar runt min hals: den ena heter ekonomi och den andra framtid.
Tänk att ilska kan få fart på fläsket.
Annars hoppas jag att nån med pondus ringer från Svenska Spel och ber mig rabbla mitt personnummer.
Då skulle jag må.

Sen undrar jag varför väskan är halvtom? Vad har jag missat?
Usch - jag har resfeber. Och vad är det? En obehagskänsla runt tarmarna.
Jag trodde tarmarna skulle få vila...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanon att du har fixar lånekort! Kan rekommendera elektroniska böcker - Roslund & Hellströms finns i softcopy och är hur bra som helst.

Cheers, Aina