tisdag 26 oktober 2010

26 okt Är det nån som vet?

Såg ett avsnitt av Greys anatomy som har förföljt mig i flera dagar. Avsnitt tre i den sjunde säsongen. En kille kommer in på sjukhuset med vad som ska föreställa en ovanlig åkomma (alltid ovanliga sjukdomar). I ansiktet sjuttielva tusenvårtor och händerna... Såg ut som stora kvistar, torkat trä. Klor. Alltså det kryper efter kroppen - det är film och dagar har passerat.
Mår illa.
Nu vill jag veta vad sjukdomen heter så jag kan börja oroa mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg en dokumentär om ett fall som liknade det du beskriver. Det var vanliga vårtor i kombination med ett trasigt immunförsvar som gör att kroppen inte kan bromsa eller kontrollera vårtornas tillväxt.

Cheers, Aina

Anonym sa...

OK. Du skulle ha sett... Nu blev jag påmind om det igen.