söndag 17 oktober 2010

17 okt Söndagstankar

Världens vackraste ord: Sovmorgon.
Njuter varje gång.
Man kan dö lycklig i sin egen säng.

Somnade framför "The good wife" sent igår natt. Varje gång de skrek: "Objection!" vaknade jag till.
Älskar domstolsfilmer. Och kostymisar. Nåt på G?
Har massor med avsnitt kvar av serien och det känns skönt.
Som en ostkrokspåse som aldrig tar slut.

En liten sak om Robinson: Är det inte lite korkat att rösta ut starka lagmedlemmar när man ligger i tävling mot ett annat lag?
Jag fattar: de - såna som Gurkan och gnäll-tjejen - är type-castade som det heter på fackspråk.
Men jag tittar ändå.
Det är nåt med att titta på andras självvalda lidande (eller naturkatastrofer) utan att själv behöva utsättas för det.
Det är därför jag älskar att se dokumentärer/filmer om Mount Everest.
Kyla och hardship = jag under en filt.

Inga kommentarer: