onsdag 20 oktober 2010

20 okt Yet untitled

Dricker morgonkaffe, sammanfattar Dominikas olästa blogginlägg (hon skall sluta nu) och moar upp mig inför duschen.
Ska iväg på fotojobb och måste gå igenom väskorna så att allt är med. Väskor i pluralis.
Vilken tur att man styrketränar.
Det blir ett tufft schema.
Det var mer omfattande än jag förstod.
Eller så inte.

En kompis granne jobbar på kinarestaurang och kylen är nu full med kinamat, mat för två veckor.
Gratis är gott. Eller hur?

Dagens högsta önskan är för övrigt att få åka ut till IKEA och bara strosa.
Men när jag gör det, av någon outgrundlig anledning, slås autopiloten på och effektivitets-nissen i mig vaknar.
Det blir sällan "strosa", det blir "stora kliv" för i hjärnan är jag redan hemma och gör nåt matnyttigt.
Det här är inte nyttigt.
Det är därför jag tar igen det med oplanerade sovmornar emellanåt.
Som i morse.
Man tassar upp, ger katten mat och lägger sig igen.
Konsekvensen blir att när jag går upp ordentligt lite senare, har Rödluvan påpassligt "glömt" bort matportionen hon fick för en timme sedan. Så hon försöker igen.
Det är ett stålbad varje gång.
SHit, klockan är halv tolv. Got to go!

Inga kommentarer: