tisdag 5 oktober 2010

5 okt Jag hoppar av!

Ibland blir allt så fel när man vill för mycket.

Satt igår och skissade på min kommande dag. Jag skulle hinna så mycket.
Slänga mig upp ur sängen och fortsätta med kursen.
Vilket jag gjorde.
Med oborstade tänder, i kalsonger, gardinerna fortfarande neddragna och obäddad säng satte jag igång.
En bit in i ett frustrerande arbete slår det mig - hårt: Varför går jag en kurs där man envisas att använda Illustrator-programmet för formgivning?
Det känns som om jag trevar mig runt i en DUKA-butik i ögonbindel, fortfarande med oborstade tänder och i kalsonger.
Jag skrek rakt ut. Grannarna måste vara vana nu.
Madonna på stereon och så aggressiv städning istället.
Mr M har rätt. Det man gör bör generera pengar eller så ska det väl ge nåt annat.
Jag lägger kursen åt sidan.
Däremot kan jag, i mån av tid och ofrustration, titta igenom övningarna.
Men nån kurs blir det inte av.
Är jag trög? Slow-learner? Lättstörd?
Kanske men så får det väl lov till att vara så!

Inga kommentarer: