tisdag 12 oktober 2010

12 okt Möte & park

Hann inte med att skriva igår.
När vi lämnade hotellet igår morse kom vi inte tillbaka förrän elva på kvällen. Och då tämligen blöta och frusna. Vilket i sig är rätt kosntigt för hela dagen var superfin med strålande sol och rejält varmt.

Vi besökte organisationen och gick en mindre guidad tur dit med Conrado eller Mr Konjak som jag kallar honom för att Kjell ska komma ihåg vad han heter. Han har snöat in på Fredrico. Vet inte varför.
Egentligen gjorde vi inte så mycket men dagen var späckad ändå.
Efter mötet, ville Kjell & Mats se Conrados anpassade lägenhet så vi begav oss dit.
Ingen pratar engelska så när Emil drog för en intervju blev det mycket teckenspråk och globaliska.
Resten av eftermiddagen strosade vi i en park.

På aftonen var det inbokat ett möte med några komunpolitiker. Stackars Emil skulle intervjua men samidigt översätta åt oss andra.
När det var dags att gå fick vi goodiebags med lite smått & gott.
Jag älskar goodiebags! Det finns alltid nåt matnyttigt i dem.

På vägen dit och hem testade vi Barcelonas omtalade buss- och metronät. En testpatrull för tillgängligheten.
Jag tjuvplåtade med min lilla kamera eftersom det inte är tillåtet att fotografera i t-banan.
Inte på Picasso-museet heller men jag smygfotograferade även där.

Inga kommentarer: