måndag 4 oktober 2010

4 okt Förändringar sveper genom livet

Imorgon då smäller det. Då ska jag på danspass efter ett långt uppehåll. Alldeles för långt.
När jag tittar igenom F&S schema, saknar jag Josefina. Var tog hon vägen? Jag gick alltid i mån av tid (nästan alltid) på hennes fredags aerobicsdans.
Nu verkar hon inte ha ett endaste pass.

Jag gillar inte förändring.
Det är lite tabu i vårt samhälle att erkänna det.
Och ibland - det måste erkännas - borde jag omfamna förändring för många gånger är det till det bättre. Men förändring är inte automatiskt bra.
Läste i tidningen idag att våra hyror har gått upp med 180 procent sedan 1991 men att kostnadsindex ellervaddetnuheter bara gått upp med 40 procent.
You do the math.
Den typ av förändring- utförsäljning av allmännyttan - kan man vara utan.
Men ett annat gympapass - kanske till och med skivstång - är väl ok.
Antar jag.

För övrigt tror jag verkligen inte människan som individ och varelse är skapad för de tempoväxlingar vi tvingas leva med idag.
Ja, jag "kan" flytta ut i en koja vid Treriksröset men vad är jag bevänt av det?

Inga kommentarer: