fredag 22 oktober 2010

22 okt Åh, nej! Snö!

Vad hände? Snö?! Jag blir nästan kränkt.
Upp på vinden, hämta vinterskor och impregnera dem.
Inget annat att göra.

Jag har bott i Stockholm sedan hösten 1989. Oops!
Det börjar bli några säsonger.
Ett handfull gånger från 90-talet minns jag kaos i t-banan på grund av snö. Den allmänna snöskottningen i stan har väl puttrat på hjälpligt (utom möjligtvis 1998 ellernåtsånt och ett år i början av 2000-talet, då Rehnsgatan skottades typ allra sist).

Vad är det som har ändrats?


I will tell you what.
Man har bantat personalstyrkan i alla dess former. Budgeten är en magerget. Och man lägger ut det på den som kommer med lägsta budet.
Kvalitet?

Med detta i minnets bagage, ser jag inte framemot en vit vinter.
Och ett är då säkert - vanligt SJ-tåg åker jag inte förrän i maj!

Inga kommentarer: