söndag 8 mars 2009

Söndagkväll

Stans fulaste hus finns i Älta. Har skrivit det förr. Men varje gång jag hoppar av bussen, blir jag påmind om eländet. Nästa tanke är: är det den här stilen som gäller på arkitekthögskolan, ja, då hade jag inte passat in där! Tänker vidare: inte heller på Konstfack, med tanke på de två ärthjärnorna som skapat rubriker den senaste tiden. Jag vet hur snacket går inom väggarna. Jag hade bara blivit frustrerad till förbannelse.
Det räcker med att tampas med hemsidessnickeri.
Försökte sortera bland bilder till nya hemsidan och tänka runtikring det samtidigt som jag såg en engelsk deckare igår. Det gick inte alls. Syrran säger att den var bra och för det mesta delar vi filmsmak, så jag missade väl nåt då.
Mediestress kallas det för och jag tror bestämt att jag lider av det.
Koppla av en liten stund och vad man missar! Alltid är det nåt. Alltid.
Det är därför jag är motvillig att byta ut tekniska saker som fungerar, uppgradera program och så vidare. När jag har lärt mig att hitta, swischa igenom de tekniska korridorerna utan att behöva ORIENTERA mig, då vill jag vara där ett tag. Verktyg är endast verktyg. Jag använder dem för att förverkliga en visuell eller ljudlig idé om nåt.
Jag går inte igång på ett dataprogram alena. Bara om jag verkligen fattar vad den kan göra för mig.
Master and slaves. Och jag vill hålla i tyglarna.
By the way: kan ingen klottra på det där fula huset?
Jag betalar sprayburken.

Åsså lite schlager: jag gillar Caroline af Ugglas. Jag tycker hon är en skön och rejäl prick. Hon hade balla stövlar om inte annat. Jag unnar henne lycka & välgång mer än ADA fashion (ni som vet, vet). Men - people - låten var ju helkass!
Hatar fortfarande duellerna och Björkman ska få veta det (mailbomba på måndag) men jag satsade faktiskt några kronor och ringde. Urdumt. Gick rakt i fällan. Menvafan.
Kvällens bästa var att Bard & c:o åkte ut.
Och allvarligt talat: får ju hålla med syrran - vad tillför Marina EGENTLIGEN? Nån som vet.

Hela serien "Mördare okänd" är plöjd sedan en vecka tillbaka och jag lider. Lider av att inga mord har kvar att lösa.
Jag säger som ma sa: om det inte är nån som dör är filmen inte värd att se! Cool tant.
Annars är det internationella kvinnodagen idag. Och den som seriöst tror att vi kan kick back och tror att allt är OK, och att vi har typ kommit fram, är grundlurad.
Sorry!

Inga kommentarer: