fredag 13 mars 2009

En av mina bästa och trognaste vänner har myntat uttrycket "Man vill bli bjuden även på fester man inte vill gå på". Man vill känna sig poppis och eftertraktad även om man själv är måttligt intresserad.
Så är det i ett sammanhang just nu för mig.
Och om du funderar högt på vad spöken från förr gör en vanlig fredag - var beredd att du kanske får veta det också! Gamla klassisar kan vila i frid tycker jag.
Idag har jag och Rödluvan varit i Hölö (bortanför Öster- och Södertälje-trakten - lång bort med andra ord).
Det blev lite terror balans. Rödis låg högt uppe i trappen och morrade dovt i sex timmar ungefär och Sune, den lille parveln tittade storögt på henne - också i sex timmar.
Nu sover monstret av ren och skär utmattning.
Då pratar jag om Redhead.
Jag har fallit till föga och bestämt mig för at catcha upp i serien Lost. Gissa om jag har avsnitt som jag måste plöja.
Det kanske var ett dumt beslut.
Och vem har bråttom dessa dagar?

Inga kommentarer: