fredag 27 mars 2009

Fredagsnytt

Nån idiot mölar in glasbitar i kycklingpaket på affärer runt om i landet. En sorts manifestation, vi fattar. Birger Schlaug i morgonsoffan: "Vi kommer att se mer av det här." Han menar att ligor kommer att sätta sånt här i system, för att hota affärer att acceptera beskyddarverksamhet.
En kall vind svepte in i soffan och över min baconfrukost. Så tänker jag på boken jag läser "De 10 dummaste misstag klyftiga människor gör och hur man undviker dem" (jättebra för övrigt). Man får inte - vad man än gör - dra den förhastade slutsatsen att världen kommer att ramla ned över ens huvud bara för att ett litet ekollon gör det! Gör man det, har man slutat leva och är i konstant katastrofberedskap.
Men hur hittar man balans?
Att hitta balans mellan att fundera över pensionspengar (vilket jag gör nu) och handla lite nya vårkläder (vilket jag borde unna mig) och inte känna att jag voblar med min egen framtid - det är veckans utmaning.
Igår hade jag ett klassiskt vykortsfika. Vi avhandlade en hel del på drygt en timme. Men så pratade vi fort och emellanåt blev det rubriker. Lite längre nästa gång så jag hinner fråga om pensionsparande och andra viktiga saker!
Nu inväntar jag fredagsgäst som kommer att komma direkt från ett sovlabb. Skall bli intressant hur det känns att sova uppkopplad och få betalt för det.
För övrigt har jag upptäckt att jag har ett hands free-set till telefonen. Nu kommmer jag också att gå runt på stan och prata rakt ut i luften och se helt galen ut.
Vad härligt att vara som alla andra!

Inga kommentarer: