måndag 30 mars 2009

Jag & Linnea trampade runt i skoraffärer igår. Hittade flera skor jag vill ha. Måste först inventera vinden och se i vilket skick förra årets skor är i. Senare - dags att köpa nya!
Har några uppslag.

Nedan en länk till Guillou-krönika. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article4766304.ab

Händerna luktar desinfektionsmedel efter ytterligare ett besök på SÖS. En tanke slog mig: så fiffigt sjukhusen är sammanlänkade med SL-bussar.
För övrigt: Det mesta som hände mig därinne har jag märkligt nog förträngt. Jag minns fragment. Tur är väl det men jag kommer aldrig att glömma när jag sydde grön galla à la Excorsisten. WOW!

Tror att våren är här. För första gången på ååååååår går jag på stan i kjol, randiga tajts och Dr Martens-kängor. Känner mig som 25 igen. Vad synd att det inte är sant.
Dagens mission är nu åtgärdad. Stövlade in på Åhléns och damunderklädesavdelningen. Det är inte särskilt trevligt. Att prova bikini, baddräkt och bh:s är ett mödosamt jobb. OM man inte gör som jag, går på samma märke och modell som tidigare men mindre storlek. Chantelle är jättefina, sköna bh:s som är snygga men svindyra, en ligt min börs. Men när det gäller skor och bh:s då bör man satsa lite pengar, tycker jag. Så jag väntar med att öppna ett sparkonto till och shoppar först!
Så jag köpte en vit och en svart.
Sen blev det lite smink och än en gång tänkte jag inte köpa H & M-smink för jag tycker verkligen inte det är bra. Jag är ingen snobb men så är det!
Sen tappade jag luft.
Det var meningen att fortsätta fixa med det yttre som hårfärgningsmedel och sånt men kaffetarmen skrek och törsten var oliiiiidlig.
Det var dagens rensa i kattlådan. På tal om det - det har jag glömt!

Inga kommentarer: