måndag 16 mars 2009

Plusgrader ute och jag eldar i elementet! Inte underligt att det är varmt i lägenheten. Städar till 80-tals synt. Livet blir gladare av syntmusik.
Om vi börjar i rätt ände: glömde blogga igår fast jag borde eftersom det var dagen efter stora schlagerfesten. Tillskillnad från andra år, var det här en riktig rysare. Jurygrupperna spretade för en gångs skull i sin poängutdelning. Delvis i alla fall. Somliga blev nästan utan poäng. Lilla Molly Sandén till exempel.
I Älta var ljudnivån hög, både på oss och artisterna. Jag skalade räkor av bara farten och fick ont i magen. Behövde ingen frukost dagen efter.
Måns var favorit hos juryn och mig men inte bland "svenska folket". Där knep operacharmtrollet Malena första priset.
Vilken otippad seger!
Men på det vis man poängsätter eller räknar om folkets röster, då slår det helt konstigt. Av någon outgrundlig anledning räknas folkets röster 1=11 2=22 osv. The big twelve blir såleddes 120.
Med andra ord - du kan ligga långt bak i kön och glajda förbi.
Vet inte vad jag tycker om det.
Lika snett som duellerna perhaps.
Fast med operadisco har vi kanske en chans.
Röstade folk strategiskt? Vad tror du?
Och hade man sagt till Limpan 1994 att han skulle spela trummor i finalen av Melodifestivalen, hade vi skrattat då?
Nu måste jag fortsätta - att städa.
Snart är hemsidan klar. Verkligen snart.

Inga kommentarer: