fredag 6 mars 2009

Friday night

Jag kommer aldrig att kunna lära mig hur man gör hemsidor. Det är för mycket tekniskt tjafs helt enkelt. Html-kod, stylesheets, tabeller och mallar. Nä, jag fixar inte det ändå måste jag.
Det är dags att göra nåt åt min egen hemsida.
De senaste dagarna har jag börjat skissa, kolla vilka bilder som ska vara med, hur jag löser det hela så att det ser snyggt ut, enkelt så jag klarar av att göra det och begripligt och lättsamt för den stackare som går in på sidan för att glo.
Jag tänker så det knakar.
Parallellt med detta tänker jag ut en mer familjär och personlig hemsida. Kan jag inte bara göra en sak i taget?
Jobben går in och ut, parallellt och korsas omvartannat. Ibland snurrar det i huvudet.
Var till Ulrikssdals värdshuscafé idag med journalist för att träffa Hans Fahlén, ni vet han med "När & Fjärran".
Mannen är charmig och har nåt spjuveraktigt i blicken ändå känner man av en ring av integritet. Han har nog funderat över var gränserna går. Vad en offentlig person alltid måste, antar jag.
Drack en god latte och lärde känna en ny journalistkollega.
Vi kom in på det här med varumärke. Måste resonera vidare med Micha.
Vad är mitt och om jag vill och bör ändra det, hur i så fall?
Nu är det fredag och det innebär att jag är ledig. I alla fall till klockan tio imorgonbitti.
Don't mind det dåliga ljudet men checka klippet:
En världens bästa låtar (säger jag om alla) men "Detroit Rock City". Ojojoj
http://www.youtube.com/watch?v=TgsoJrzplUI&feature=related

Inga kommentarer: