lördag 31 maj 2008

Sista maj

Sista maj. Loggar in i datorn för att upptäcka att en sladd har gått sönder. Älgar till Classe och köper ny. Med all kraft i världen tvingar jag in adaptern på plats, svetten i pannan, men nu fungerar det igen.
När jag kom in i tunnelbanevagnen, såg jag en hög med människor rätt så avklädda. Det är varmt ute. Det blir groteskt med så mycket hud på en gång.
Agatha Christies "Tio små..." har drabbat Flavour, vår bildgrupp. Nu är vi bara två på "mötet". Jag hoppas det gäller fortfarande...
Ja, det gör det!
Tittade på "Casanova" igen. Heath Ledger - vilken man! Eller yngling kanske man ska säga. Han förblev ung i ansiktet fast han blev äldre och mer deprimerad.
"Casanova" är luftig och puttrigt rolig, förvecklingar i den gamla skolan. Jag gillar den! Fantastiska miljöer och musik! Regin är super. Så långt jag kan se. Så är det en Hallstroem-movie.
En viss dramatik har drabbat vår våning. Det är tragiskt i sig men det kan gagna mig. Om alla bollar faller på rätt plats.
För en gång skull - ge mig flyt! Det var ett tag sedan.

Inga kommentarer: