lördag 24 maj 2008

Spya, Carola och massor av fotriktigaskor

För två år sedan kräktes Gribo i hallen när Carola sjöng. Hoppas Rödluvan har den goda smaken att svälja - om det skulle vara så - när Charlotte sätter igång. Heja Lotta! ropar jag från min skyskrapa och hoppas på svensk seger. Kommer att gråta av fånig lycka om det skulle hända.

Dricker kaffe och tar fram ritningarna ännu en gång. Har en ny idé.

Brorsan undrar om jag har köpt en bågfil ännu. Jag väntar ett tag. Vissa saker ska mogna andra göras med en gång.

Idag fick jag tre par användbara och fina skor av syrran vilket innebär att jag inte behöver köpa några i sommar! Fiffigt sa knoppen till toppen.
Vidare: "Har du en kischstång" frågade jag hoppfullt. Hon öppnade dörren till förrådet på övervåningen och undrar hur många jag vill ha.
"Spara du på såna här?"
Nu ska det bli en svart mörkläggningsgardin för när jag vill ha sovmorgon då ska jag varken vakna av sol eller ont i ryggen. Snart är felsökningen över.
Så jag har en rullgardin över. Oanvänd från IKEA. Vad ska jag göra med den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rullgardin=liten fond till fotografering?
/A

Anonym sa...

Nja, dagssjus som skiner igenom. Inte bra. Men kan funka vid nåt annat tillfälle, närdet är mörkt