tisdag 13 maj 2008

Lunch med teatern idag. Etiopiskt. Mätte väggarna och plåtade nere i lokalen. Ska visa de andra så vi kan räkna ut hur mycket yta vi behöver, hur stora bilder, vilken typ etc.
Största problemet är att vi måste fixa ljus. Det är en mörk lokal.
Skannar bilder eller kontaktkartor från rullar som har legat i år i kylen. Intressant. Bilder på Julle och Helena när båda var yngre. Bilder från skolan. Har hela Fab 4 på bild. Märkligt nog.
Märkligast eller inte men jag drabbades av nostalgi i den lägre skolan. La mig en stund på sängen och kopplade av med Rödluvan. Adresserade henne med fel namn och helt plötsligt rann det över mig: det har gått två år. Jag fyllde 40 år, fest i Älta mamma var på besök. Ett halv år senare var hon död.
Vilket tur att man inget vet om sin framtid.
"Tror jag vet men vet inte."
Sex ord som fångar ditt liv.
http://livshistorier.blogspot.com/
På lördag ska jag träffa Florre och Krook (tror han ska med). Är det nån som känner dem som vill följa med?
Picnic i Vanadislunden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle gärna haka på men efter att precis har kollat SMHI:s sida som lovar regn på lördag vet jag inte riktigt. Kan man ha inomhus picnic?
/A

Anonym sa...

Jag tänkte föreslå det om det kniper.

/Iona