måndag 19 maj 2008

Jag träffade en kattunge igår. En grå liten boll som än så länge heter Musse. Matten till katten är inte riktigt på det klara över namnet. Jag hade med mig två presenter som av Musse (vi får ju kalla honom det) togs emot med stora tassar: myntamus och motionssnöre. Jag filmade med mobilen när han hoppade runt. Så gruvligt söt. Annars var bullarna förrädiskt goda.

Tittade på Olycksfågeln i min egen repsris och jag skrattar fortfarande.

Förkvällen i lördags spenderades på Limmerick med Florian & Krook, två gamla kiltar från SCA. Ljugarbänken och partybacken hade flyttats i reducerad form in i värmen och många år senare. Mer än tio för att vara mer exakt.
Fick veta saker som jag inte visste och saker som jag kunde att låtit bli att få veta. Fascinerande. Det har skapat en tankekedja i mitt huvud som jag har burit på resten av helgen. Måste få tänka klart eller formulera mig men det gör jag inte här. Undra hur det hade sett ut om jag hade bloggat på Spalthazars tid? Fan, vad kul. Fan, vad farligt.
Nu är det andra tider, tackochlovfördet.
Framkallade igår bilderna av nördiga föreningsmöten med faktastinna SCA-akademiker och putslustiga dinosaurier och jag fick nästan ont i mitt ärrbråck. Huva! Don't go there.
Visst är det fantastiskt att man med lite koncentration och ensamhet kan lyckas framkalla en känsla eller tillstånd, att färdas genom tid & rum och besöka nåt som har varit.
Det räcker så. Men jag är jätteduktig på det. Skulle kunna bli en proffsig meditatör eller nåt.
Hur det nu var - vi hade kul. Skrattade och flamsade och åkte slalom mellan ämnesportarna. Vi hann med Tsunamin och andra världskriget jämns med minnen och vadgörhanellerhon. Det blir nån park i juli. Måtte det vara väder då.
Nu ångrar jag att duffeln hamnade på vinden.
Men nu sitter jag beredd att gå på möte igen.
Wish me luck. Jag behöver en extra dos just nu.

Inga kommentarer: