onsdag 14 maj 2008

Bilden är väl inte riktigt passande...
Tänkte på katastrofen i Burma. Jag ha sms:at in pengar till Läkarmissionen. Kanske du vill göra detsamma? I så fall. SMS:a BURMA till 72360.
Livet kan verkligen vara cyniskt. Precis efter den katastrofen händer en till fast i Kina. Fokus förflyttas bort från ett ställe som knappt har hunnit få hjälp ens.
Och här knorrar jag över en kass säng.
Jag undrar hur snacket går bland militärjuntan.
"Hörni, lite polare runt om i världen tycker det är tråkigt att hela vårt samhälle har rasat ihop efter cyklonen, de vill hjälpa till lite. Mat och sånt, ni vet."
Översten Bäver säger:
"Skulle inte tro det. Vi struntar i att rensa upp. Jag tycker vi har ett val istället".
Hm. Huvudet djupt ned i sanden. Vad är man rädd för? Inte så konstigt. Att omvärlden ska se just hur jävla taskigt befolkningen hade det innan katastrofen.
Jag drar ett långt streck därifrån och tänker i allmänna termer: Det gagnar alla - rika som medelklass att fotfolk får en drägligare tillvaro.
Få verkar förstå det.

Inga kommentarer: