fredag 16 maj 2008

God morgon, god morgon! Har Benji på besök. Han har installerat ett spel i min dator vars grafik inte går av för hackor. "Assassins Creed". Lönnmördare i Jerusalem anno 1200 nåt. Hemma vid är inte grafikkortet tillräckligt bra så nu måste det uppdateras. Själv tänker jag köpa ett ramminne idag. Kan man köpa ett eget minne? Gissa vad jag hade handlat för mammas skull.
Vi tittade på Seven igår. Gick till Casablanca bara för att få lite idéer men vi gick ut tomhänta. Så vi tänkte att det får bli en gammal goding. Inte kul att äta även om det bara är glass när griserierna startar i filmen. Det är ett filmiskt mästerverk. Ibland lite väl mörkt, ljusmässigt - tänd i taket vill man skrika. Men den och Lammen har verkligen satt agendan för äckliga seriemördarfilmer.
Det är märkligt, om man ägnar en enda liten stund att tänka på det, att vi har det som underhållning men äcklas å det grövsta när källarbarnens historia seglar upp till ytan.
Mysigt,va?
Fick grattismail av Ceddan som nu tillsammans med fru befinner sig i Kina och har fått jobb. Han som nån personalansvarig på nåt ställe och hon bygger en fabrik(!). Låter som ett TV-spel. De har klarat sig från jordbävningen i alla fall.
Till helgen blir det reunion men jag vet inte vilka som dyker upp. Krooken är tyst med svar. Vi får se vad som händer.
Och på söndag ska jag klämma på Linneas tuss som har fått namnet Musse. Han skulle kunna heta Gråbo fast det är inget fint namn, bara passande på hans färg.
Lagade hemmagjord mos i går. Fan, vad gott på ren svenska.

Inga kommentarer: