fredag 30 maj 2008

Sommarn är här! Kiss är här!

Vaknade med att en helikopter flög in genom fönstret. Det lät så. Irakmöte i Stockholm. Och surrande helikoptrar. Mötet ska hållas i Irak nästa år. Lycka till, säger jag.
Tog på mig sportmunderingen och gick en timme i Haga. Obegripligt vackert. Jag förstår att Stockholm får bra kritik av turister. Särskilt turister från andra länder. Svenskar från andra delar av landet verkar mest gnälla på Stockholm.
Försökte locka med Rödluvan ut på innergården för en kaffe men hon valde att hoppa upp på garedroben. så mycket för att man anstränger sig.
Så now what?
Funderar om jag ska ta mig ut i solskenet eller fortsätta att jobba?
Jag jobbar.
Det som grämer mig är att jag missar Kiss. To tell you the truth - visste inte ens att det är i stan. Så jag slickar mina sår och lyssnar på världens bästa låt: "Detroit rock city".

Inga kommentarer: