torsdag 8 maj 2008

OK. Jag har varit och klippt mig. Allt ris är borta och håret är betydligt kortare än innan. Det är OK. Det är jätteskönt att kuna dra fingrarna genom håret och inte fastna. Men jag ser alldeles för snäll ut. Mesig. Men det har ju med mig att göra. Inte frisyren direkt. Jag är i en ålder då allt ser "fel" ut. Så är det bara.

Tittade på sommarskor igår. Jag vill ha nåt lätt och enkelt. Vad händer? Jo, mitt inlägg ryms inte. Tar jag en större storlek blir det för stort helt enkelt.
Ska man våga gå i platt? Knappast efter mina fotproblem. Får väl köpa Scorlett och Ecco och skita i inlägget.
Pust.

En gammal preskriberad bekant har gått och blivit pastor. Och en annan, inte preskriberad, har badat bastu i Sopporo så att det började brinna. Minus 27 grader ute och utan trosor!

Ringer några samtal. "Skicka mail, vi har för mycket att göra".
Trött på den kommentaren.
Idag ska jag till Älta och plåta en välmående kvinna på skogspromenad.

I Boden är det vattenfestival och bänkarna utmed promenadstråket vid Brännastrand står under vatten. Elva grader och duggregn.
Jag vet varför jag bor i södra Sverige. Sånt är bra att ta veta.

Inga kommentarer: