tisdag 13 maj 2008

Kyligare som om det vore höst. Fast det är den 13 maj. Jag har ett speciellt förhållande till den här dagen. Bortsett från att jag fyller år - tackar, tackar! - så består det av nummer 13 som är speciellt i sig samt måanden maj.
Maj är en alldeles särskild månad. Världen vaknar till liv och på alla skolor man har gått har tempot skruvats upp en aning och paniken har puttrat parallellt med glädjen. Paniken att allt tar snart slut och man sprids för vinden. Glädjen har bara varit naturligt. Man har haft kul. Om man säger så.
Så när jag ser 13 maj ler jag lite inåtvänt och vet vad det innebär.

Igår hade jag ett mycket intressant samtal med Camilla på teatern. Vi halkade in på "Vi åt aldrig lunch". Jag beställer några ex att ha hemma. Ska läsa den igen.

Nätverket Brudarna bjuder till utställning i höst som heter Konstrundan. Fast man ordnar sin egen utställning eller går ihop med någon/-ra. Stod på tredje plats på ett galleri på söder. Så idag får jag ett mail vilka som slutligen får plats. Helt plötsligt har jag åkt ur listan!
Tack för den, televerket. Ska man se på det ur ett symboliskt perspektiv eller en enkel vanlig fadäs?
Jag väljer det senare.
Tur att jag såg det. Har skickat ett verbalt frågetecken och undrar vad som hände med min köplats.

Har slarvat bort min fantastiska ring och nu jävlar, nu beställer jag säng! Vi hörs!

Inga kommentarer: