tisdag 20 maj 2008

Återigen seglar drömmen om en tvåa upp i huvudet på mig. Börjar möblera fast mot bättre vetande. Den här väntan kan ta tid. Allt tyder ju på det. Men så händer nåt. Den enes...
Kan ändå inte låta bli att klura ut hur jag skulle placera mitt bohag.
Ett är då stenklart: jag tänker inte sova i mitt arbetsrum. Det vore en sak (fast inte ens då skulle jag vilja) om man bara hade en dator - men jag jobbar hemma. Vem vill sova på kontoret? Möjligtvis nitiska japaner i karriären.
Så min fantastiska säng som på torsdag genomgår en renovering, kommer även i fortsättningen att tjäna sitt uppehälle i vardagsrummet tillsammans med en soffa. Yes. Så långt är det fastställt. Ni vet, some habits die hard. Som att lullas in i sömn framför TV:n. Det var så jag uppfostrades: på golvet, under soffbordet eller i soffan. Så snäll var mor.
Egentligen vill jag ha en trea. Men sånt finns inte här. Ett vardagsrum, ett sovrum och ett arbetsrum. Är det för mycket begärt? Jo kanske i Stockholms innerstad. Någon annanstans vill jag inte bo. Inte nu och på överskådlig framtid.

Har den senaste tiden funderat på mäns oförmåga och lust till att delge sig om sina inre tankar, rädda att verka svaga.
Imorse på morgonTV intervjuade man en forskare (tror jag det var) som hade en tes om varför det var så, och att män i mycket större utsträckning än kvinnor upplevde sig som ensamma .
Det beror delvis på att män inte har varit hemma med barn i samma omfattning som kvinnor. Det är genom att kommunicera med barn man utvecklar förmågan till känslomässig reflektion.
Intressant.
Mannen ifråga tyckte därför att det var av största vikt att "tvinga" mannen att ta ut sin föräldraledighet.
Med andra ord, Anya hade rätt. Det handlar om connection med mamman det vill säga föräldrarna. Fast nästan tvärtom. Den vuxne mannes connection med sina barn.
Intressant.
Killar som vill prata, killar som vill älta en stund, killar som gräva ned sig under en fas anses som ytterst jobbiga av ANDRA killar. De slänger sig med etiketter som att killen i fråga skulle vara en gnällkärring eller tjejig.
Tänk hur av tradition kvinnliga attribut är något nedvärderande.
Jag ska nog sluta använda ordet gnällkärring.
Hur låter tonåringar egentligen?

Idag har jag varit på möte och ska snart på ett till men måste möblera om i pärmen. Sen väntar kvällspasset och tidigt möte imorognbitti.
På mötet idag kände jag mig illa förberedd. Allt var iordning, hade med mig printar och visitkort. Men jag var inte nöjd med portfolion. Bilderna flyter omkring i, en för mig, oordning/ickestil.
Det här stället var mer hippt än de bilder jag hade satt ihop. Jag skulle ha haft med mig den andra portfolion.
Suck.
Gud vad trött jag är!
Ska dricka upp kaffet och get startet.

Jo. en ny tidning har kommit (fler är att vänta). Jag köpte den igår. En ny modeblaska tänkte jag "EGO QUEEN". Så kom jag hem och tittade mer noggrannt och började bläddra. En helt ny nisch: ECO QUEEN stod det ju! En mode/damtidning men med tydliga miljöförtecken.
Det var ju intressant.
Mycket som var intressant idag och klockan är inte ens tolv...

Inga kommentarer: