måndag 30 juni 2008

Veckans vackraste dag spenderas i Älvsbyn. Surströmming och världens godaste lax. Jag rapade båda långt in på småtimmarna.
De andra konverserade och planerade resa i december. Jag kände mig lite utanför. Jag har ingen sambo att hänga upp mitt liv på. Endast en katt och med henne går det sämre att konversera med på en restaurang på Kanarieöarna. Så långt sträcker sig inte min djurpratarkunskap.
Skitsamma.
Kanarieöarna kan jag faktiskt vara utan. Tror jag.
På vägen hem från Älvsbyn kläcktes en idé: kvällssol, Linns PV i bruk, Tygstation med gammalt tåg och två sysslolösa grabbar varav en modellwannabe.
Började rodda i jordens hastighet. Fick låna bilen, beordrade pojkarna att klä sig efter mina direktiv och drog iväg. Prutt, prutt. En särskild kunskap krävs för att köra en PV. Den har jag. Gasa och släpp på kopplingen.
Men det var lite bråttom. Ville bada också. Det första och enda poolbadet för i år?
Hann med båda.
Jag är bäst när det gäller.
Och idag? Trodde på ren sol men det är ren vobbel. Ska ned till stan, träffa revisor, göra lite ärenden, cykla hem, städa för oss, laga mat, packa och gå en promenad. Henry måste få tillbaka sin cykel.
Tänk att en vecka kan gå så fort när man väntar.
Så brukar det ju inte vara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Ska bli kul att se bilderna!
Packar du redan, ni ska ju inte åka förrän i morgon!?
Kram*