söndag 22 juni 2008

Spontanfika är nästan alltid kul

Drömde att jag pratade med en liten rödhårig kattunge och sa: "Jaha, ska du bli filmstjärna?"
Snart är det semester...
Gick på snabbpromenad. Lyssnade på gammal herderlig synt. Nånstans därute ringer en kompis. Spontanfika. Jublar. Skäms. Verkar utsvulten på mänskliga kontakter. Kanske inte fullt. Men det var så roligt att det hände nåt spontant som involverar prat & kaffe på lokal av den där typen ring-så-hänger-vi.
Friskt luft och nu kan jag ta itu med sånt jag inte vill - räkningar och sätta mig in i ett nåt nytt system hur man betalar räkningar över nätet.
Måste fatta hur lite stuff jag behöver till Boden. En vecka. Puff! Och jag är hemma igen. Bloggeriet kommer att halta för nät finns bara på andra sidan Träsket och frågan är hur ofta jag kommer att vara där.
Hälsar man på kan man ju inte sitta och hänga vid datorn.
Jag vet!
Jag kan ta med mig datorn och sitta på gräsmattan och tjuvkoppla mig till grannens nät.
Som Flickan med svavelstickorna, satt hon i diket och bloggade.
Hahahaha!
Verkligen.

Inga kommentarer: