tisdag 3 juni 2008

3:e juni och fortfarande varmt

Mitt i natten (03.50) ringer telefonen. Återigen kommer brorsan-i-varberg åt sin mobil och ringer upp mig. Måste prata med honom om låsknappar och sånt. Det är alarmerande att vakna till en ilsken signal. Svårt att somna om. Vaknar sedan av en annan ilsken signal. Alf och inspektör går runt i huset och kollar kylskåp och sånt. Jag var förvarnad men försov mig på grund av brosan.
Varför är han uppe så tidigt? Jobbar som väktare. Så var det sagt.

Väntar spänt på mellanpropp och sladd från bredbandsbolaget.
Gjorde iordning cykeln igår, en picnic i Haga i all enkelhet? Glömde bort att jag ska börja tidigare idag. Nu är det också hög tid att inhandla mina gympaskor annars kan jag inte gå på långis. Hänger liksom ihop.
Prioritering. Får cykla till Hötorget och skoshoppa.

Fick en obehagskänsla i magen igår. Hur ligger jag till egentligen? Gör jag av med för mycket pengar? Så jag började att kolla överföringar från olika konton, inköp och andra utgifter. Blev lite lugnad. Nä, det ser bra ut. Lite minus denna termin, färre fotojobb, men med tanke på hur jag härjade förra året har jag ju pengar inarbetade.
Jag får helt enkelt ha is i lådan. Juni och juli är torra månader på många sätt. För somliga - inte alkoholmässigt.
Det enda som jag tänker spetsa in mig på när det gäller alkohol, att i sommar nån gång få ta ett dopp i brorsans pool och dricka ett glas iskall sangria och lyssna på lite 50-tal jag vet han har inpluggat i cd:n.
Dessutom har han en 50-tummare men vad hjälper det när det är ljust dygnet om.
Trevligt kan man säga är att de har högsommarväder däruppe vilket gör mig lite ängslig.
Tänk om det inte är så när jag är där?
Vissa saker rår vi inte på.
Nu ska jag packa in en present för fotterapeuten i norr fyller 26 år i morgon. Jag minns när hon var fyra år och sa med släpig Boden-dialekt: "Tajga schlika' mig på haaanden".
Idag går det undan med inte fullt lika utpräglad språkdräkt.
Nu=packa present!

Inga kommentarer: