lördag 7 juni 2008

Jag har badat!

Jag kan nu meddela att sommaren är här. Ingen nyhet kanske men jag har badat och det betyder att sommaren är här. I Sandasjön står temperaturen på 21 grader och det var inte svårt att slänga sig i.
Gräsmattorna är redan gula av vattenbrist. Det sägs att det ska regna tisdag, onsdag eller nåt, så planera redan nu hur du ska hantera den biten.
Dagens roligaste kommentar:
Benji: "Julle, ska vi gå ut till garaget och titta på väggen?"
Där hänger Benjamins flugspön.
Vilken nörd.
Dagens märkligaste tanke: Vad ska man göra på Jul?
Såg "Populärmusik från Vittula" igår. Det är inte så att jag inte fattar att det är en skröna uppblandat med verklighet och personliga känslor, men jag tyckte inte filmen var särskilt bra. Det var nåt som inte funkade. Den var inte rolig. En sak som jag tänkte på: säger man "karra" nuförtiden när man syftar på godis?
Är det bara lokalt eller också en tidsmässig markör?
Och vem säger Gud-i-London mer än jag & syrran?

Inga kommentarer: